• Tiina

Webinar in a Box muuttaa käsityksiä palvelusta

Päivitetty: viisi tuntia sitten

Oman webinaarin järjestäminen saattaa monesti olla jo ajatuksena pelottava. Itse tekniikan lisäksi pitäisi tietää, miten viestinnällisesti toimiva ratkaisu tulisi rakentaa. Huoli pettävästä teknologiasta voi olla lamaannuttava, usein aivan aiheesta.


Ilona on ollut mukana sekä järjestämässä että fasilitoimassa lukuisia webinaareja, kokemuksesta tiedämme, mikä toimii ja mikä ei. Siltä pohjalta halusimme luoda palvelun, joka auttaisi lähes ketä tahansa toteuttamaan webinaarin – ammattilaisen ottein. Samalla haastoimme ja käänsimme kokonaan ympäri jopa omat ajatuksemme prioriteettijärjestyksestä. Webinar in a Box -palvelussa lähdemme liikkeelle yksilön kyvykkyydestä: haluamme varmistaa onnistumisen tarjoamalla tukea ja apua, toteutuksen jokaisessa vaiheessa.



Kuvassa Webinar In a Box -tuotteen komponentit salkussa

Organisaatioissa IT-osasto vastaa yleensä kaikesta teknologiasta ja sen toimivuudesta. Meidän tavoitteena on auttaa yksilöä pärjäämään itsenäisesti teknologian kanssa. Samalla haluamme vähentää IT-osaston työtaakkaa tarjoamalla suoraan tukea käyttäjälle Emill-alustamme kautta. Tämä on asiakkaalle win-win tilanne.


In a Box on neljän tuotteen perhe


Uusi tuoteperheemme tarjoaa helppokäyttöisiä ja helposti siirrettäviä kokonaisuuksia organisaatioiden oman sisällöntuotannon ja markkinoinnin tarpeisiin.


In a Box teknologian pakkasimme salkkuihin. Salkuista löytyy kaikki tarvittava aina webinaarin striimauksesta omien podcastien tekemiseen. Sinun ei tarvitse metsästää jokaista kilkettä erikseen, sillä me teimme suunnittelu- ja salapoliisityön puolestasi. Jotta sinä voisit keskittyä olennaiseen.


Ilonan esitystekniikan ratkaisujen asiantuntija Miska Riekkinen on ollut mukana In a Box -tuoteperheen kokoamisessa, ideoinnista aina kätilön hommiin asti. Webinar In a Box on tuoteperheen ensimmäinen toteutus. Miska kertoo, että alun perin tarve tällaiselle Webinar In a Box -tyyppiselle ratkaisulle tuli juuri yritysasiakkaalta joka kaipasi käytännöllistä ja helppokäyttöistä kokonaisuutta firman omien tilaisuuksien lähetystarpeisiin.


“Muistan nähneeni oppilaitosvierailulla, että vastaava oli kasattu reppuun, ja halusin viedä ideaa eteenpäin. Minusta oli tärkeää, että eri komponentit eivät olisi repussa sikin sokin, vaan niille olisi salkku, josta jokaiselle olisi oma paikkansa. Näin tavarat pysyisivät hyvässä järjestyksessä”, Miska valottaa projektin ensiaskelia.



Webinar in a Box - Lähtökohtana helppokäyttöisyys


Se oli alku, mutta valmis palvelu oli vielä matkan takana.


Ilonassa on tapana puuhata asioiden parissa yhdessä. Niinpä Miskan rakentamaa boxin

Webinar In a Box -tuotteen komponentit salkun ulkopuolella.

beta-versiota työstettiin porukalla Ilona-päivillä tämän vuoden syyskuussa. Tuolloin keskusteltiin paljon siitä, miten kokonaisuudesta saataisiin parempi, toimivampi ja varmempi: sellainen, että kuka hyvänsä osaisi sen selkeiden ja helposti seurattavien ohjeiden avulla laittaa kasaan ja ryhtyä striimaamaan.


“Tuotekehityksemme punainen lanka on erityisesti oman nohevuutemme kriittinen tarkastelu ja asiakkaan asemaan asettuminen: Miten parantaa tuotteen käyttökokemusta ja käytettävyyttä nimenomaan loppukäyttäjän kannalta”, toteaa Ilonan toimitusjohtaja, Christian Alopaeus. Hänen kädenjälkensä näkyy tuotteessa erityisesti palvelunäkökulman kannalta.



Helposti tavoitettava asiakastuki aina taskussa


Tuotteen varsinainen käyttäjä saattaa kuitenkin olla eri kuin sen tilannut henkilö. Sen vuoksi myyjä tai tuotteen kehittäjä ei välttämättä pääse itse pitämään koulutusta käyttäjälle suoraan. Webinar In a Box -ratkaisussa ohjevideot ja muu koulutusmateriali on helposti saatavilla - Emill palvelusta. Loppukäyttäjä tarvitsee vain mobiililaitteen, jolla on mahdollisuus skannata QR-koodi. Emill palvelusta löytyy vertaisia, osaajia ja aiheeseen liityviä sisältöjä.


“QR-koodin takaa aukeaa kokonainen taskukokoisten asiantuntijoiden verkosto. Sieltä omaan tekemiseen saa käytännön apua, inspiraatiota sekä vinkkejä tuotteen käyttöön 24/7, vuoden jokaisena päivänä. Ilonan Emill-yhteisöpalvelun ansiosta käytettävissä on ikään kuin mukana kulkeva apuri – emmehän me sentään voineet monistaa Miskaa ja pakata häntä laatikkoon”, Christian tokaisee innostuneena.


“Ilonan kehittämä In a Box -tuoteperhe on nimenomaan palvelu ja sen takia niin poikkeuksellinen verrattuna muihin mukana kuljetettaviin sisällöntuotantokokonaisuuksiin”, hän summaa.



“Joko tätä voi tilata?”


“Asiakkaat ovat olleet Webinar In a Boxin pilottiversiosta suorastaan haltioituneita. Monet ovat hehkuttaneet, että tässä on juuri sellainen tuote, mitä on kaivattu. Ja onpa minulta kyselty, joko tätä voi tilata,” Miska naurahtaa ja lisää, että hänen näkökulmastaan Webinar In a Boxin tekee ainutlaatuiseksi se, että kaikessa suunnittelusta toteutukseen lähtökohta on ehdottomasti helppokäyttöisyys. “Se, että virheiden todennäköisyys on etukäteen minimoitu ja se, että tuotteen käyttöönotto on helppoa ja mutkatonta”.


Webinar In a Box -ratkaisu esitellään virallisesti Turussa korkeakoulujen IT-päivillä marraskuun puolivälissä. “Autan kuitenkin mielelläni kaikissa kysymyksissä palveluun liittyen jo nyt”, Miska päättää.


MISKA RIEKKINEN


Asiantuntija:


striimaus, verkkokokoukset, webinaarit, ääni- ja kameratekniikka,


Adobe Connect ja Zoom


miska@ilonait.fi


+358 400 905 273



522 katselukertaa0 kommenttia