ADOBE CONNECT
SISÄLTÖRIKKAITA
VERKKOTAPAHTUMIA
Adobe Connect - ammattimaiseen verkkokouluttamiseen
Adobe Connect on monipuolinen järjestelmä verkkotapaamisten, etätyön, etäopetuksen ja webinaarien järjestämiseen. Adobe Connectilla voi jakaa sisältörikkaita ja koukuttavia verkkotapahtumia.
Adobe Connect -järjestelmä mahdollistaa tilaisuuden huolelliset valmistelut etukäteen - voit ladata haluamasi materiaalit valmiiksi ja pohtia tapahtuman eri vaiheisiin sopivat näkymät ja työkalut. Adobe Connect -huoneilla on samat, pysyvät osoitteet (url-osoite).
Verkkokokouluttajalle Adobe Connect tarjoaa sujuvan ja varman tilan hallinnan, silti käytössä on monipuoliset vuorovaikutuksen välineet ja työkalut. Vakiona huoneiden koko on 100 yhteyttä, erikseen saatavissa lisäapuja määrän ylittämiseen ja 500/1000 hengen webinaarihuoneita. Tapahtumien hallintaan on oma Event-laajennus.
Adobe Connect - better than ever - pyydä esittely!
Adobe Connect -pilvipalvelut ovat päivittyneet uuteen versioon, jonka myötä etätyö ja etäopettaminen saa kokonaan uusia ammattilaistason mahdollisuuksia.
-
Tapahtuman vetäjän (hostin) laajennetut ominaisuudet
-
Kehittyneimmät ryhmätyötilat
-
Paras saavutettavuus
-
Uusi käyttöliittymä
-
HTML5 tuettu
-
EU tietosuojavaatimukset täyttävä
Miten uusi Adobe Connect auttaisi teidän organisaatiota?
Milloin järjestetään teille oma esittely?
ADOBE CONNECT -VINKKEJÄ
OMA PILVIPALVELU YRITYKSILLE JA OPPILAITOKSILLE
Varustele huoneesi etukäteen ennen tapahtumaa
Luo näkymien (layout) avulla "draaman kaari" tapahtumalle
Lataa kaikki materiaalisi huoneeseen valmiiksi, silloin ne odottavat siellä, kunnes tapahtumasi alkaa
Luo aktivoivat Poll-kysymykset etukäteen ja käytä sopivan hetken tullessa
Kirjoita Chattiin, siitä tulee kirjanmerkki tallenteeseen
Avaa huone ajoissa, lataa musiikkia (mp3) ja esityskalvosi huoneeseen vapaasti tutustuttavaksi
Editoi linkkitallennetta, anonymisoi se tarvittaessa
Hyödynnä tapahtumien ja tallenteiden käyttöraportit
ADOBE CONNECTIN ETUJA:
Oma tunnistettava URL-osoite palvelulle
Adobe Connect -palvelussa saatte oman tilin haluamallaan URL-osoitteella, jolloin kutsuminen tapahtumiin on helppoa.
Lisenssejä hankintaan tarpeen mukaan
Voit järjestää 100 hengen tapahtumia
Tapahtumien tai tallenteiden määrää ei lasketa
Luotujen huoneiden määrää ei ole rajoitettu
Myös ryhmätiloja voit varustaa etukäteen materiaaleilla ja työkaluilla
Rajaton tallennustila
Pilvipalvelu EU:ssa (GDPR)
ENTÄ OMA SERVERI VERKKOTAPAHTUMILLE?
Varmista monipuolinen vuorovaikutus tapahtumassasi
Samassa palvelussa kaikki tilit /lisenssit
Lisenssinhaltijaa voidaan helposti vaihtaa
Materiaalit helppo ladata huoneisiin valmiiksi
Tallennelinkki monipuolinen, voit selata chattejä, tekstejä, klikata linkkejä
Luo erilaisia kyselyjä ja arkistoi tulokset talteen
Aktivoi osallistujia eri työkaluilla
Luo muistioita ja lähetä ne sähköpostiin suoraan huoneesta
Muokkaa palvelu brändisi mukaiseksi
Tietoturva, hyvä toimivuus ja GDPR
Yhä useammalle organisaatiolle on merkityksellistä, että palvelu on "omissa käsissä"
Adobe Connect tarjoaa oman serveriasennuksen (on-premise)
Oma serveri voi olla paikallisessa datakeskuksessa
Palvelun toimivuus kuormituksen aikanakin hyvä
Kaikki data hallussa: osallistuja-, käyttöraportit ja tallenteet
Mahdollisuus monipuolisiin integrointeihin
Mahdollisuus luoda omia työkaluja huoneisiin
Myös suomenkielinen käyttöliittymä mahdollinen
TEKNINEN JA PEDAGOGINEN KÄYTÖN TUKI
Ilonan asiantuntijat ovat tukenasi, kun käytät Adobe Connect -järjestelmää.
Tärkeää pohtia, kuinka haluatte hyödyntää omaa järjestelmäänne ja perehdytään koulutuksissa täsmätarpeisiinne.
Räätälöityjä koulutuksia tarpeittenne mukaan
Teknistä tukipalvelua joustavasti eri tavoilla, kuten 10-tukitiketti -malli
Tapahtumanne aikaisena teknisenä tukena
Autamme teitä striimaamaan tapahtumanne hyvin verkkoon.
CONNECT-INNOVATION
- Pohjoismainen asiantuntijaverkosto
Adobe Connect -järjestelmää käytetään laajasti kaikissa Pohjoismaissa. Ilona kuuluu yhteispohjoimaiseen verkostoon, jonka myötä meillä on laajemmat resurssit auttaa asiakkaitamme toteuttamaan myös räätälöityjä tarpeita verkkokokoukissa ja webinaareissa.
Tutustu Adobe Connect -järjestelmän ominaisuuksiin pohjoismaisella sivustolla:
ADOBE CONNECT -KOULUTUKSET
Adobe Connect on monipuolinen verkkokokousjärjestelmä ja se soveltuu etäkokousten järjestämiseen, seminaarityyppiseen kokoontumiseen, kouluttamiseen, vierihoitoon ja perinteisiin webinaareihin.
Huolehdimme aina, että Adobe Connect -järjestelmän valinnut organisaatio saa järjestelmän laadukkaasti ja tehokkaasti käyttöönsä.
• Tekniset käyttöönoton koulutukset • Järjestelmän noheva käyttö -koulutukset • Järjestelmän monipuoliset raportit tutuksi •
Toteutamme koulutukset räärälöidysti asiakkaan omien tarpeiden mukaisesti.
SINUSTAKIN PRO VERKKOKOULUTTAJA
Verkko-kouluttajan unelmaominaisuudet
Verkossa kouluttamisen taidot ovat entistä tärkeämpiä nykyään. On hyvä hallita valitun järjestelmän monipuoliset mahdollisuudet, jolloin kouluttamisesta verkossa tulee netistä luontevampaa ja mukavampaa. Kun tunnet hallitsevasi käyttämäsi alustan, saat varmasti vaikuttavampia koulutuksia ja parempia tuloksia aikaiseksi.
Nyt on hyvä hetki ottautua asiaan ja tulla mukaan koulutukseen, jolla luontevasti kehität itseästäsi osaajan.
WEBINARISARJA - UUSITAAN SYKSYLLÄ
• Lataa Emill-sovellus mobiiliisi, löydät sieltä kaikkien näiden koulutuksien tallenteet!
Osa 1: Tuunaa oma Adobe Connect -huoneesi
Tässä täsmäwebinaarissa keskitymme siihen, miten kouluttajana voit varustaa oman verkkokoulutusympäristösi sellaiseksi, että sinun on miellyttävää ja loogista toteuttaa hyvä, johdonmukainen koulutus - ja toistaa se uudelleen ja uudelleen.
Koulutuksessa perehdytään huolella Adobe Connect -järjestelmän ominaisuuksiin.
Useiden vakiohuoneiden luonti ja huonekohtaiset asetukset
Eri näkymien valjastaminen koulutuksen toteutukseen
Materiaalien lataaminen huoneisiin ja eri näkymille
Hostin ja Presenterin oman alueen hyödyntäminen
Adobe Connect 11 tekniset asetukset
+ bonusvinkit: Vastuuhenkilön (Hostin) omat asetukset
Osa 2: Ryhmätyötilojen varustaminen etukäteen
Adobe Connect -järjestelmässä on kaikkein monipuolisimmat mahdollisuudet hyödyntää ryhmätyötiloja (Breakout rooms). Tässä täsmäwebinaarissa perehdytään niiden ominaisuuksiin, miten ryhmähuoneet varustellaan tehtävillä ja materiaaleilla etukäteen.
Ryhmätyötilojen luonti eri tavoin
Miten ennalta varustelet tilohin työkalut ja tehtävät?
Miten hyödynnät materiaaleja monipuolisesti ryhmissä?
Mitä kaikkea voit teettää osallistujilla ryhmien aikana?
Miten esitellään päähuoneessa ryhmien tuotokset?
+ bonusvinkit: Vastuuhenkilön (Hostin) valmistautumisvinkit
Osa 3: Hyödynnä tallenteet: editoi ja jaa
Kun koulutat verkossa, mahdollistaa tekniikka lisäetuna tallennuksen, jolloin osallistujat voivat tarvittaessa kerrata koulutuksen. Tallenteessa toimivat myös eri työkalut ja voit tarvittaessa anonymisoida sen. Katselukerrat lasketaan automaattisesti.
Tallennuksen asetukset ja käyttö
Tallennuksen julkistamisen asetukset
Tallennuksen editointi selaimessa
Tallennuksen lataaminen MP4-muotoon
Miten hyödynnät tallenteiden katseluraportit?
+ bonusvinkki: Roolit huoneessa, niiden esiasettelut
Osa 4: Koukuta osallistujat, varmista oppiminen
Hyvässä verkkokoulutuksessa voit huomioida ja aktivoida osallistujia henkilökohtaisesti ja ryhmänä jopa lähikoulutusta paremmin, näin parannat koulutuksesi vaikuttavuutta. Täsmäwebinaarissa perehdytään osallistujien aktivoinnin välineisiin ja hyviin käytänteisiin.
Aktivonnin välineiden käyttö: äänestykset, chatit, huomiomerkit
Erilaisten materiaalien käyttö
Näkymien hyödyntäminen koulutuksen rytmittämisessä
Eri käyttäjäroolit ja työkalujen käyttöoikeudet
Ryhmätyötilojen hyödyntäminen
Automaattinen aktivointiraportti
+ bonusvinkki: tapahtumakohtaiset osallistumisraportit
Osa 5: Monipuoliset materiaalit koulutuksessasi
Varusta koulutuksesi verkkohuone monipuolisilla materiaaleilla etukäteen, jolloin ne ovat aina helposti käytettävissäsi. Helpotat koulutuksien järjestämistä uudelleen, kun aineistot ovat alustalla valmiina. Hyvät materiaalit aktivoivat oppimista.
Erilaisten materiaalien monipuolinen käyttö
Weblink ja File Sharet -työkalujen hyödyntäminen
Yhteistoiminnallisen piirtopöydän käyttö
Annotoinnin työkalut kaikissa materiaaleissa
Materiaalit flipped-toimintamalilla (Content-materiaalikirjasto)
Materiaalien linkitys eri huoneisiin, yhteiskäyttö
+ bonusvinkki: Saavutettavuuden parantaminen verkkokoulutuksissa
Kun osallistut kaikkiin koulutuksiin (1-5), saat Pro Online Trainer - -osaamismerkin (Open Badge).
Mikäli joku koulutus jää väliin, voit hyödyntää tallenteet Emill-palvelussa.
Lataa Emill-sovellus omaan mobiililaitteellesi.
ESIMERKKEJÄ KOULUTUKSISTA
Joilla järjestelmä saadaan hyvin haltuun.
VAIHEISTETTUNA KÄYTTÖNOTON KOULUTUKSET
Kun uuden teknisen järjestelmän käyttöönottoon ryhdytään, pitää sen koulutukset vaiheistaa kuin sipulia kuorisi.
• Täsmästi kohdennettuja koulutuksia kullekin henkilölle, pureudutaan ominaisuuksissa kerros kerrokselta syvemmälle, jolloin opitaan aina uutta, vaikka vähän silmiä kirveleekin.
• Luontevaa on lähteä ensin niistä asioista, joista on heti iloa ja etua organisaatiolle.
• Seuraavaksi on hyvä perehtyä tekniseen hallintaan, jolla saadaan monistettua ja skaalattua edut kaikille.
PERUSTYÖSKENTELY HUONEESSA
Kurssin ensimmäisessä osassa perehdytään huolella AC-huoneen työkaluihin ja niiden hallintaan, jotta opit helposti järjestämään vuorovaikutteisia verkkotapahtumia. Miten aktivoit osallistujia? Miten rakennat verkkotapahtumaasi pedagogisesti mielekkään draaman kaaren?
Ensimmäisellä kerralla perehdytään myös ääni- ja kameralaitteisiin ja niiden säätämiseen.
Koulutuksen aikana tulet huomaamaan, miksi Adobe Connect on Suomen eniten opetuksessa käytetty verkkokokousjärjestelmä ja miten se eroaa edukseen mm Microsoftin Skype -ohjelmasta tai Zoomista?
ERILAISTEN MATERIAALIEN HYÖDYNTÄMINEN
Opettamisessa ja verkkokokouksissa tarvitaan hyvinkin monenlaisia materiaaleja ja tapoja esittää niitä. Toisella koulutuskerralla perehdytään eri materiaalien (ppt, pdf, kuvat, videot) näyttämiseen. Miten valmistelet virtuaalisen huoneesi etukäteen opetuksesi tarpeisiin? Miten tallennat tilaisuutesi? Miten hyödynnät huoneen käyttöraportit? Miten hyödynnät tallenteet?
Toisella koulutuskerralla myös perehdytään siihen, miten voit luoda käyttöösi eri huoneita. Samalla opit hyödyntämään huoneen eri raportit
WEBHALLINNASTA ETUA OPETUKSEN JÄRJESTÄMISEEN
Kolmannella kerralla paneudumme myös enemmän järjestelmän webhallintaan. Järjestelmän hallinnassakin on omat roolit. Miten hyödynnetään järjestelmää koulu- ja käyttäjätasolla? Miten helpotetaan adminin tehtäviä.
Miten muokataan järjestelmää tukemaan koko koulusi opetusta? Miten muokataan järjestelmän visuaalista asua?