top of page
Adobe_Connect-nakyma%20kopio_edited.jpg

ADOBE CONNECT

SISÄLTÖRIKKAITA
VERKKOTAPAHTUMIA

Adobe Connect - ammattimaiseen verkkokouluttamiseen

Adobe Connect on monipuolinen järjestelmä verkkotapaamisten, etätyön, etäopetuksen ja webinaarien järjestämiseen. Adobe Connectilla voi jakaa sisältörikkaita ja koukuttavia verkkotapahtumia.


Adobe Connect -järjestelmä mahdollistaa tilaisuuden huolelliset valmistelut etukäteen - voit ladata haluamasi materiaalit valmiiksi ja pohtia tapahtuman eri vaiheisiin sopivat näkymät ja työkalut. Adobe Connect -huoneilla on samat, pysyvät osoitteet (url-osoite). 

Verkkokokouluttajalle Adobe Connect tarjoaa sujuvan ja varman tilan hallinnan, silti käytössä on monipuoliset vuorovaikutuksen välineet ja työkalut. Vakiona huoneiden koko on 100 yhteyttä, erikseen saatavissa lisäapuja määrän ylittämiseen ja 500/1000 hengen webinaarihuoneita. Tapahtumien hallintaan on oma Event-laajennus.

Adobe Connect - better than ever - pyydä esittely!

Adobe Connect -pilvipalvelut ovat päivittyneet uuteen versioon, jonka myötä etätyö ja etäopettaminen saa kokonaan uusia ammattilaistason mahdollisuuksia.

  • Tapahtuman vetäjän (hostin) laajennetut ominaisuudet

  • Kehittyneimmät ryhmätyötilat

  • Paras saavutettavuus

  • Uusi käyttöliittymä

  • HTML5 tuettu

  • EU tietosuojavaatimukset täyttävä

 

Miten uusi Adobe Connect auttaisi teidän organisaatiota?

Milloin järjestetään teille oma esittely?

ADOBE CONNECT -VINKKEJÄ

OMA PILVIPALVELU YRITYKSILLE JA OPPILAITOKSILLE

Varustele huoneesi etukäteen ennen tapahtumaa

  • Luo näkymien (layout) avulla "draaman kaari" tapahtumalle

  • Lataa kaikki materiaalisi huoneeseen valmiiksi, silloin ne odottavat siellä, kunnes tapahtumasi alkaa

  • Luo aktivoivat Poll-kysymykset etukäteen ja käytä sopivan hetken tullessa

  • Kirjoita Chattiin, siitä tulee kirjanmerkki tallenteeseen

  • Avaa huone ajoissa, lataa musiikkia (mp3) ja esityskalvosi huoneeseen vapaasti tutustuttavaksi

  • Editoi linkkitallennetta, anonymisoi se tarvittaessa

  • Hyödynnä tapahtumien ja tallenteiden käyttöraportit

ADOBE CONNECTIN ETUJA:

Oma tunnistettava URL-osoite palvelulle

Adobe Connect -palvelussa saatte oman tilin haluamallaan URL-osoitteella, jolloin kutsuminen tapahtumiin on helppoa.

  • Lisenssejä hankintaan tarpeen mukaan

  • Voit järjestää 100 hengen tapahtumia

  • Tapahtumien tai tallenteiden määrää ei lasketa

  • Luotujen huoneiden määrää ei ole rajoitettu

  • Myös ryhmätiloja voit varustaa etukäteen materiaaleilla ja työkaluilla

  • Rajaton tallennustila

  • Pilvipalvelu EU:ssa (GDPR)

ENTÄ OMA SERVERI VERKKOTAPAHTUMILLE?

Varmista monipuolinen vuorovaikutus tapahtumassasi

  • Samassa palvelussa kaikki tilit /lisenssit

  • Lisenssinhaltijaa voidaan helposti vaihtaa

  • Materiaalit helppo ladata huoneisiin valmiiksi

  • Tallennelinkki monipuolinen, voit selata chattejä, tekstejä, klikata linkkejä

  • Luo erilaisia kyselyjä ja arkistoi tulokset talteen

  • Aktivoi osallistujia eri työkaluilla

  • Luo muistioita ja lähetä ne sähköpostiin suoraan huoneesta

  • Muokkaa palvelu brändisi mukaiseksi

Tietoturva, hyvä toimivuus ja GDPR

Yhä useammalle organisaatiolle on merkityksellistä, että palvelu on "omissa käsissä"

  • Adobe Connect tarjoaa oman serveriasennuksen (on-premise)

  • Oma serveri voi olla paikallisessa datakeskuksessa

  • Palvelun toimivuus kuormituksen aikanakin hyvä

  • Kaikki data hallussa: osallistuja-, käyttöraportit ja tallenteet

  • Mahdollisuus monipuolisiin integrointeihin

  • Mahdollisuus luoda omia työkaluja huoneisiin

  • Myös suomenkielinen käyttöliittymä mahdollinen

TEKNINEN JA PEDAGOGINEN KÄYTÖN TUKI

Ilonan asiantuntijat ovat tukenasi, kun käytät Adobe Connect -järjestelmää.

Tärkeää pohtia, kuinka haluatte hyödyntää omaa järjestelmäänne ja perehdytään koulutuksissa täsmätarpeisiinne.

  • Räätälöityjä koulutuksia tarpeittenne mukaan

  • Teknistä tukipalvelua joustavasti eri tavoilla, kuten 10-tukitiketti -malli

  • Tapahtumanne aikaisena teknisenä tukena

  • Autamme teitä striimaamaan tapahtumanne hyvin verkkoon.

AEnB2Upeh_WNldVA1yJCPYAewsPHxaqaQ23bH_Go
Connect-innovation logolla.png

CONNECT-INNOVATION

- Pohjoismainen asiantuntijaverkosto

Adobe Connect -järjestelmää käytetään laajasti kaikissa Pohjoismaissa. Ilona kuuluu yhteispohjoimaiseen verkostoon, jonka myötä meillä on laajemmat resurssit auttaa asiakkaitamme toteuttamaan myös räätälöityjä tarpeita verkkokokoukissa ja webinaareissa.


Tutustu Adobe Connect -järjestelmän ominaisuuksiin pohjoismaisella sivustolla:

ADOBE CONNECT -KOULUTUKSET

Adobe Connect on monipuolinen verkkokokousjärjestelmä ja se soveltuu etäkokousten järjestämiseen, seminaarityyppiseen kokoontumiseen, kouluttamiseen, vierihoitoon ja perinteisiin webinaareihin.

Huolehdimme aina, että Adobe Connect -järjestelmän valinnut organisaatio saa järjestelmän laadukkaasti ja tehokkaasti käyttöönsä.

• Tekniset käyttöönoton koulutukset • Järjestelmän noheva käyttö -koulutukset • Järjestelmän monipuoliset raportit tutuksi •

Toteutamme koulutukset räärälöidysti asiakkaan omien tarpeiden mukaisesti.

SINUSTAKIN PRO VERKKOKOULUTTAJA

Verkko-kouluttajan unelmaominaisuudet

Verkossa kouluttamisen taidot ovat entistä tärkeämpiä nykyään. On hyvä hallita valitun järjestelmän monipuoliset mahdollisuudet, jolloin kouluttamisesta verkossa tulee netistä luontevampaa ja mukavampaa. Kun tunnet hallitsevasi käyttämäsi alustan, saat varmasti vaikuttavampia koulutuksia ja parempia tuloksia aikaiseksi.
Nyt on hyvä hetki ottautua asiaan ja tulla mukaan koulutukseen, jolla luontevasti kehität itseästäsi osaajan.

WEBINARISARJA - UUSITAAN SYKSYLLÄ

• Lataa Emill-sovellus mobiiliisi, löydät sieltä kaikkien näiden koulutuksien tallenteet!

Osa 1: Tuunaa oma Adobe Connect  -huoneesi


Tässä täsmäwebinaarissa keskitymme siihen, miten kouluttajana voit varustaa oman verkkokoulutusympäristösi sellaiseksi, että sinun on miellyttävää ja loogista toteuttaa hyvä, johdonmukainen koulutus - ja toistaa se uudelleen ja uudelleen.
Koulutuksessa perehdytään huolella Adobe Connect -järjestelmän ominaisuuksiin.

  • Useiden vakiohuoneiden luonti ja huonekohtaiset asetukset

  • Eri näkymien valjastaminen koulutuksen toteutukseen

  • Materiaalien lataaminen huoneisiin ja eri näkymille

  • Hostin ja Presenterin oman alueen hyödyntäminen

  • Adobe Connect 11 tekniset asetukset

  • + bonusvinkit: Vastuuhenkilön (Hostin) omat asetukset


Osa 2: Ryhmätyötilojen varustaminen etukäteen


Adobe Connect -järjestelmässä on kaikkein monipuolisimmat mahdollisuudet hyödyntää ryhmätyötiloja (Breakout rooms). Tässä täsmäwebinaarissa perehdytään niiden ominaisuuksiin, miten ryhmähuoneet varustellaan tehtävillä ja materiaaleilla etukäteen.


  • Ryhmätyötilojen luonti eri tavoin

  • Miten ennalta varustelet tilohin työkalut ja tehtävät?

  • Miten hyödynnät materiaaleja monipuolisesti ryhmissä?

  • Mitä kaikkea voit teettää osallistujilla ryhmien aikana?

  • Miten esitellään päähuoneessa ryhmien tuotokset?

  • + bonusvinkit: Vastuuhenkilön (Hostin) valmistautumisvinkit


Osa 3: Hyödynnä tallenteet: editoi ja jaa


Kun koulutat verkossa, mahdollistaa tekniikka lisäetuna tallennuksen, jolloin osallistujat voivat tarvittaessa kerrata koulutuksen. Tallenteessa toimivat myös eri työkalut ja voit tarvittaessa anonymisoida sen. Katselukerrat lasketaan automaattisesti.

  • Tallennuksen asetukset ja käyttö

  • Tallennuksen julkistamisen asetukset

  • Tallennuksen editointi selaimessa

  • Tallennuksen lataaminen MP4-muotoon

  • Miten hyödynnät tallenteiden katseluraportit?

  • + bonusvinkki: Roolit huoneessa, niiden esiasettelut


Osa 4: Koukuta osallistujat, varmista oppiminen


Hyvässä verkkokoulutuksessa voit huomioida ja aktivoida osallistujia henkilökohtaisesti ja ryhmänä jopa lähikoulutusta paremmin, näin parannat koulutuksesi vaikuttavuutta. Täsmäwebinaarissa perehdytään osallistujien aktivoinnin välineisiin ja hyviin käytänteisiin.

  • Aktivonnin välineiden käyttö: äänestykset, chatit, huomiomerkit

  • Erilaisten materiaalien käyttö

  • Näkymien hyödyntäminen koulutuksen rytmittämisessä

  • Eri käyttäjäroolit ja työkalujen käyttöoikeudet

  • Ryhmätyötilojen hyödyntäminen

  • Automaattinen aktivointiraportti

  • + bonusvinkki: tapahtumakohtaiset osallistumisraportit


Osa 5: Monipuoliset materiaalit koulutuksessasi


Varusta koulutuksesi verkkohuone monipuolisilla materiaaleilla etukäteen, jolloin ne ovat aina helposti käytettävissäsi. Helpotat koulutuksien järjestämistä uudelleen, kun aineistot ovat alustalla valmiina. Hyvät materiaalit aktivoivat oppimista.

  • Erilaisten materiaalien monipuolinen käyttö

  • Weblink ja File Sharet -työkalujen hyödyntäminen

  • Yhteistoiminnallisen piirtopöydän käyttö

  • Annotoinnin työkalut kaikissa materiaaleissa

  • Materiaalit flipped-toimintamalilla (Content-materiaalikirjasto)

  • Materiaalien linkitys eri huoneisiin, yhteiskäyttö

  • + bonusvinkki: Saavutettavuuden parantaminen verkkokoulutuksissa


Kun osallistut kaikkiin koulutuksiin (1-5), saat Pro Online Trainer - -osaamismerkin  (Open Badge).


Mikäli joku koulutus jää väliin, voit hyödyntää tallenteet Emill-palvelussa.

ESIMERKKEJÄ KOULUTUKSISTA

Joilla järjestelmä saadaan hyvin haltuun.

VAIHEISTETTUNA KÄYTTÖNOTON KOULUTUKSET

Kun uuden teknisen järjestelmän käyttöönottoon ryhdytään, pitää sen koulutukset vaiheistaa kuin sipulia kuorisi.
• Täsmästi kohdennettuja koulutuksia kullekin henkilölle, pureudutaan ominaisuuksissa kerros kerrokselta syvemmälle, jolloin opitaan aina uutta, vaikka vähän silmiä kirveleekin.
• Luontevaa on lähteä ensin niistä asioista, joista on heti iloa ja etua organisaatiolle.
• Seuraavaksi on hyvä perehtyä tekniseen hallintaan, jolla saadaan monistettua ja skaalattua edut kaikille.

PERUSTYÖSKENTELY HUONEESSA

  • Kurssin ensimmäisessä osassa perehdytään huolella AC-huoneen työkaluihin ja niiden hallintaan, jotta opit helposti järjestämään vuorovaikutteisia verkkotapahtumia. Miten aktivoit osallistujia? Miten rakennat verkkotapahtumaasi pedagogisesti mielekkään draaman kaaren?

  • Ensimmäisellä kerralla perehdytään myös ääni- ja kameralaitteisiin ja niiden säätämiseen.

  • Koulutuksen aikana tulet huomaamaan, miksi Adobe Connect on Suomen eniten opetuksessa käytetty verkkokokousjärjestelmä ja miten se eroaa edukseen mm Microsoftin Skype -ohjelmasta tai Zoomista?

ERILAISTEN MATERIAALIEN HYÖDYNTÄMINEN

  • Opettamisessa ja verkkokokouksissa tarvitaan hyvinkin monenlaisia materiaaleja ja tapoja esittää niitä. Toisella koulutuskerralla perehdytään eri materiaalien (ppt, pdf, kuvat, videot) näyttämiseen. Miten valmistelet virtuaalisen huoneesi etukäteen opetuksesi tarpeisiin? Miten tallennat tilaisuutesi? Miten hyödynnät huoneen käyttöraportit? Miten hyödynnät tallenteet?

  • Toisella koulutuskerralla myös perehdytään siihen, miten voit luoda käyttöösi eri huoneita. Samalla opit hyödyntämään huoneen eri raportit

WEBHALLINNASTA ETUA OPETUKSEN JÄRJESTÄMISEEN

  • Kolmannella kerralla paneudumme myös enemmän järjestelmän webhallintaan. Järjestelmän hallinnassakin on omat roolit. Miten hyödynnetään järjestelmää koulu- ja käyttäjätasolla? Miten helpotetaan adminin tehtäviä.

  • Miten muokataan järjestelmää tukemaan koko koulusi opetusta? Miten muokataan järjestelmän visuaalista asua?

Risto-Korhonen.jpg
Andrei-Kolmakow.jpg

ANDREI KOLMAKOW

Tekniset integroinnit

andrei@ilonait.fi

+358 45 129 4657

bottom of page