ADOBE SIGN
Allekirjoitukset sukkelasti sähköisesti
PYYDÄ ALLEKIRJOITUKSET
Helposti sähköisesti - tietokonella tai mobiilisti
Jokaisessa organisaatiossa luodaan sopimuksia tai sitoudutaan niihin. Perinteisesti paperisia sopimuksia lähetetään eri suuntiin kirjeitse tai skannallaillaan. Kiirekin olisi ja varsinkin nyt korona-epidemian aikana jopa sopimuspapereiden liikuttaminen on hankalaa. Muuta sopimuksien allekirjoittaminen helposti sähköiseksi prosessiksi Adobe Signilla!
Pyydä esittely tai linkki tallenteeseen: risto@ilonait.fi
WEBINAARI 17.3.
Tule näkemään ja kokemaan maksuttomaan webinaarin
17.3. klo 15:30-16:00
Webinaari on maksuton ja ilmoittautumalla varmistat muistutukset edellisenä päivänä ja tallenteen itsellesi.
ALLEKIRJOITUKSEN PYYTÄMINEN ON HELPOMPAA KUIN USKOTKAAN!
Adobe Sign -palvelussa määritellään ne organisaation henkilöt, joille annetaan lupa käyttää palvelua. Sen jälkeen voit helposti lähettää dokumenttisi pyytämään allekirjoituksia sähköisesti:
Kun käytät esimerkiksi Word-ohjelmaa, aktivoituu siihen painike "lähetä allekirjoitettavaksi". Voit siis suoraan dokumentistasi määritellä allekirjoitukselle vastaanottajan ja osoittaa, mihin kohtaa dokumenttia allekirjoitus pitää laittaa. Ja koko prosessia voit seurata suoraan Wordistä.
Voit käyttää myös Adobe Sign -pilvipalvelun porttaalia ja lähettää sieltä allekirjoituspyynnöt haluamillesi henkilöille, joko järjestyksessä tai yhtäaikaa kaikille. Oletuksella tunnistus luottaa sähköpostiosoitteen käyttöoikeuteen, mutta voit lisätä tietoturvaa eri valinnoilla
Allekirjoittaminen vielä helpompaa
Kun saat sähköpostiisi pyynnön allekirjoittaa dokumentti, niin voit avata viestin vaikka mobiililaitteessasi ja allekirjoittaa sen. Tai selaimessasi tietokoneella.
Sinulle jää sähköinen kuitti
Pyynnön lähettäjä saa myös kuittauksen automaattisesti.
Lopullisessa dokumentissa näkyy allekirjoitusprosessin kulku aikaleimoineen.
Dokumentti arkistoituu Adobe Cloudiin, toki voidaan tehdä integroinnit Sharepointtiin, ServiceNow, M-Files tai muihin eri palveluihin.
PYYDÄT ALLEKIRJOITUS SUORAAN WORDISTÄ
1. Lisäät vastaanottajien emaili-osoitteet
2. Valitset allekirjoitetaanko järjestyksessä?
3. Lisäät vastaanottajalle viestin
4. Valitset dokumentin
5. Lisäät kohdat, johon haluat kunkin henkilön allekirjoituksen
MITEN PYYDÄT ALLEKIRJOITUKSIA PORTTAALISSA?
1. Lisäät vastaanottajien emaili-osoitteet
2. Valitset allekirjoitetaanko järjestyksessä?
3. Lisäät vastaanottajalle viestin
4. Valitset dokumentin
5. Lisäät kohdat, johon haluat kunkin henkilön allekirjoituksen
HYÖDYNNÄ MONIPUOLISESTI ORGANISAATIOSSASI
Adobe Sign -palvelua voidaan hyödyntää organisaatiossasi laajemmin integroimalla sitä muihin dokumenttipalveluihin:
Office365-ohjelmien kanssa, katso video
Outlook-sähköpostisi kanssa, katso video
Ms Sharepointin kanssa, katso video
Lisäksi Adobe Sign integroituu mm.
Teamsiin, jolloin voit lähettää ja seurata prosessin kulkua omalla kanavallasi
Katso video Teams-mahdollisuuksista, siinä kerrotaan myös mahdollisuudesta luoda Adobe Signilla web-lomake, jonka voit upottaa eri palveluihin, kuten Teamsiin.
OneDirveen, Google Driveen, Boxiin, DropBoxiin ym, näissä kaikissa arkistoidaan dokumentteja
Salesforceen ja Dynamicsiin jne, näissä toimitaan eri prosesseissa, joissa sopimuksilla ja niihin liittyvillä prosesseilla on merkitystä.
NETS-PALVELULLA
Vahvempi tunnistus Adobe Signiin
Adobe valmistaa avoimeen standardiin perustuvaa vahvan tunnistautumisen ratkaisuja, joita kehitetään edelleen alan johtavien yritysten kanssa Cloud Signature Consortium -yhteenliittymässä (CSC).
Suomessa Adobe Signiin saa vahvan sähköisen tunnistautumisen Netsin tunnistusvälityspalvelulla. Netsin Finnish Trust Network-sopimus sisältää eri pankkien tunnistautumisen sekä eri operaattorien mobiilivarmenteet, ilman että kaikkien kanssa täytyisi erikseen tehdä sopimusta ja integraatiota. Tunnistuspalvelua on mahdollista laajentaa saman rajapinnan kautta myös pohjoismaisten pankkien tunnistusvälineillä ja biometrisella passilla tunnistautumiseen.
Adobe Sign -järjestelmää käyttävä asiakas voi myös itse päättää, onko heillä tarve saada loppuasiakkaan hetu tunnistautumisen yhteydessä.
MITEN SAAT ADOBE SIGNIN KÄYTTÖÖSI?
Ehdotamme seuraavanlaista pakettia, jolla haluamme varmistaa, että omaksut palvelun käytön sukkelasti ja saat apuja, kun sitä tarvitset.
Adobe Sign -palvelun esittely webinaarina + tallenne
Hankintakonsultointi ja ratkaisuehdotus
Järjestelmän käyttöönottokoulutus webinaarina + tallenne
Järjestelmän tukipalvelut Emill-palvelussamme
Tilaa pilotti: 100x allekirjoitettavaa dokumenttia 400,- ALV 0 + käyttöönottokoulutus 300,- + ohjeet.
ILMAINEN SIGN?
Onko sinulla Adobe CC tai Acrobat DC -ohjelma käytössäsi?
Näihin ohjelmiin liittyy henkilökohtainen Adobe-ID ja sen myötä henkilökohtainen Adobe Sign -palvelu. Voit lähettää allekirjoituspyynnön suoraan Acrobat-dokumentistasi, saada sille allekirjoitus ja arkistoida sopimukset omassa Document Cloudissasi.
Tämä on ilmainen lisäpalvelu ohjelmien omistajalle ja sidottu hänen henkilökohtaiseen Adobe-ID:hen, siksi ei aina toimi organisaatiotasolla.
RISTO KORHONEN
+358 40 505 76 55