ADOBE CONNECT -KOULUTUKSET
ADOBE CONNECT -KOULUTUKSET
Adobe Connect on monipuolinen verkkokokousjärjestelmä ja se soveltuu etäkokousten järjestämiseen, seminaarityyppiseen kokoontumiseen, kouluttamiseen, vierihoitoon ja perinteisiin webinaareihin.
Huolehdimme aina, että Adobe Connect -järjestelmän valinnut organisaatio saa järjestelmän laadukkaasti ja tehokkaasti käyttöönsä.
• Tekniset käyttöönoton koulutukset • Järjestelmän noheva käyttö -koulutukset • Järjestelmän monipuoliset raportit tutuksi •
Toteutamme koulutukset räärälöidysti asiakkaan omien tarpeiden mukaisesti.
SINUSTAKIN PRO VERKKOKOULUTTAJA
Verkko-kouluttajan unelmaominaisuudet
Verkossa kouluttamisen taidot ovat entistä tärkeämpiä nykyään. On hyvä hallita valitun järjestelmän monipuoliset mahdollisuudet, jolloin kouluttamisesta verkossa tulee netistä luontevampaa ja mukavampaa. Kun tunnet hallitsevasi käyttämäsi alustan, saat varmasti vaikuttavampia koulutuksia ja parempia tuloksia aikaiseksi.
Nyt on hyvä hetki ottautua asiaan ja tulla mukaan koulutukseen, jolla luontevasti kehität itseästäsi osaajan.
INTROWEBINAARI
"Miten hyödynnän uuden Adobe Connect 11-version opetuksessani?"
Adobe Connect on mitä mainioin järjestelmä etäopetukseen. Voit opettajana luoda virtuaalisen tilan, varustaa sen etukäteen ja toimia hyvin monipuolisesti. Kaikilla tunneilla verkkolinkki pysyy samana.
Uusi Adobe Connect 11 -versio uudisti myös käyttöliittymän kokonaan.
Uudistus mahdollisti myös opiskelijoiden osallistumisen myös ilman sovelluksen asennusta
Intro-webinaarin (14.1.) tallennelinkki
WEBINARISARJA:
Osa 1: Tuunaa oma Adobe Connect -huoneesi
Tässä linkki tallenteeseen 20.1. [29min]
Tässä täsmäwebinaarissa keskitymme siihen, miten kouluttajana voit varustaa oman verkkokoulutusympäristösi sellaiseksi, että sinun on miellyttävää ja loogista toteuttaa hyvä, johdonmukainen koulutus - ja toistaa se uudelleen ja uudelleen.
Koulutuksessa perehdytään huolella Adobe Connect -järjestelmän ominaisuuksiin.
Useiden vakiohuoneiden luonti ja huonekohtaiset asetukset
Eri näkymien valjastaminen koulutuksen toteutukseen
Materiaalien lataaminen huoneisiin ja eri näkymille
Hostin ja Presenterin oman alueen hyödyntäminen
Adobe Connect 11 tekniset asetukset
+ bonusvinkit: Vastuuhenkilön (Hostin) omat asetukset
Osa 2: Ryhmätyötilojen varustaminen etukäteen
Tässä linkki tallenteeseen 29.1 [39min]
Adobe Connect -järjestelmässä on kaikkein monipuolisimmat mahdollisuudet hyödyntää ryhmätyötiloja (Breakout rooms). Tässä täsmäwebinaarissa perehdytään niiden ominaisuuksiin, miten ryhmähuoneet varustellaan tehtävillä ja materiaaleilla etukäteen.
Ryhmätyötilojen luonti eri tavoin
Miten ennalta varustelet tilohin työkalut ja tehtävät?
Miten hyödynnät materiaaleja monipuolisesti ryhmissä?
Mitä kaikkea voit teettää osallistujilla ryhmien aikana?
Miten esitellään päähuoneessa ryhmien tuotokset?
+ bonusvinkit: Vastuuhenkilön (Hostin) valmistautumisvinkit
Osa 3: Hyödynnä tallenteet: editoi ja jaa
Tässä linkki tallenteeseen 4.2 [32min]
Kun koulutat verkossa, mahdollistaa tekniikka lisäetuna tallennuksen, jolloin osallistujat voivat tarvittaessa kerrata koulutuksen. Tallenteessa toimivat myös eri työkalut ja voit tarvittaessa anonymisoida sen. Katselukerrat lasketaan automaattisesti.
Tallennuksen asetukset ja käyttö
Tallennuksen julkistamisen asetukset
Tallennuksen editointi selaimessa
Tallennuksen lataaminen MP4-muotoon
Miten hyödynnät tallenteiden katseluraportit?
+ bonusvinkki: Roolit huoneessa, niiden esiasettelut
Osa 4: Koukuta osallistujat, varmista oppiminen
Tässä linkki tallenteeseen [31min]
Hyvässä verkkokoulutuksessa voit huomioida ja aktivoida osallistujia henkilökohtaisesti ja ryhmänä jopa lähikoulutusta paremmin, näin parannat koulutuksesi vaikuttavuutta. Täsmäwebinaarissa perehdytään osallistujien aktivoinnin välineisiin ja hyviin käytänteisiin.
Aktivonnin välineiden käyttö: äänestykset, chatit, huomiomerkit
Erilaisten materiaalien käyttö
Näkymien hyödyntäminen koulutuksen rytmittämisessä
Eri käyttäjäroolit ja työkalujen käyttöoikeudet
Ryhmätyötilojen hyödyntäminen
Automaattinen aktivointiraportti
+ bonusvinkki: tapahtumakohtaiset osallistumisraportit
Osa 5: Monipuoliset materiaalit koulutuksessasi
Tässä linkki tallenteeseen [30min]
Varusta koulutuksesi verkkohuone monipuolisilla materiaaleilla etukäteen, jolloin ne ovat aina helposti käytettävissäsi. Helpotat koulutuksien järjestämistä uudelleen, kun aineistot ovat alustalla valmiina. Hyvät materiaalit aktivoivat oppimista.
Erilaisten materiaalien monipuolinen käyttö
Weblink ja File Sharet -työkalujen hyödyntäminen
Yhteistoiminnallisen piirtopöydän käyttö
Annotoinnin työkalut kaikissa materiaaleissa
Materiaalit flipped-toimintamalilla (Content-materiaalikirjasto)
Materiaalien linkitys eri huoneisiin, yhteiskäyttö
+ bonusvinkki: Saavutettavuuden parantaminen verkkokoulutuksissa
Kun osallistut kaikkiin koulutuksiin (1-5), saat Pro Online Trainer - -osaamismerkin (Open Badge).
Mikäli joku koulutus jää väliin, voit hyödyntää tallenteet Emill-palvelussa.
Lataa Emill-sovellus omaan mobiililaitteellesi.
Hyödynnä suomenkieliset
OPASVIDEOT
Ilonan asiantuntija Miska Riekkinen on luonut lyhyet ja tiiviit suomenkieliset opasvideot käyttöösi.
Muista jakaa tieto videoista myös työkavereillesi.
ESIMERKKEJÄ KOULUTUKSISTA
Joilla järjestelmä saadaan hyvin haltuun.
VAIHEISTETTUNA KÄYTTÖNOTON KOULUTUKSET
Kun uuden teknisen järjestelmän käyttöönottoon ryhdytään, pitää sen koulutukset vaiheistaa kuin sipulia kuorisi.
• Täsmästi kohdennettuja koulutuksia kullekin henkilölle, pureudutaan ominaisuuksissa kerros kerrokselta syvemmälle, jolloin opitaan aina uutta, vaikka vähän silmiä kirveleekin.
• Luontevaa on lähteä ensin niistä asioista, joista on heti iloa ja etua organisaatiolle.
• Seuraavaksi on hyvä perehtyä tekniseen hallintaan, jolla saadaan monistettua ja skaalattua edut kaikille.
PERUSTYÖSKENTELY HUONEESSA
Kurssin ensimmäisessä osassa perehdytään huolella AC-huoneen työkaluihin ja niiden hallintaan, jotta opit helposti järjestämään vuorovaikutteisia verkkotapahtumia. Miten aktivoit osallistujia? Miten rakennat verkkotapahtumaasi pedagogisesti mielekkään draaman kaaren?
Ensimmäisellä kerralla perehdytään myös ääni- ja kameralaitteisiin ja niiden säätämiseen.
Koulutuksen aikana tulet huomaamaan, miksi Adobe Connect on Suomen eniten opetuksessa käytetty verkkokokousjärjestelmä ja miten se eroaa edukseen mm Microsoftin Skype -ohjelmasta tai Zoomista?
ERILAISTEN MATERIAALIEN HYÖDYNTÄMINEN
Opettamisessa ja verkkokokouksissa tarvitaan hyvinkin monenlaisia materiaaleja ja tapoja esittää niitä. Toisella koulutuskerralla perehdytään eri materiaalien (ppt, pdf, kuvat, videot) näyttämiseen. Miten valmistelet virtuaalisen huoneesi etukäteen opetuksesi tarpeisiin? Miten tallennat tilaisuutesi? Miten hyödynnät huoneen käyttöraportit? Miten hyödynnät tallenteet?
Toisella koulutuskerralla myös perehdytään siihen, miten voit luoda käyttöösi eri huoneita. Samalla opit hyödyntämään huoneen eri raportit
WEBHALLINNASTA ETUA OPETUKSEN JÄRJESTÄMISEEN
Kolmannella kerralla paneudumme myös enemmän järjestelmän webhallintaan. Järjestelmän hallinnassakin on omat roolit. Miten hyödynnetään järjestelmää koulu- ja käyttäjätasolla? Miten helpotetaan adminin tehtäviä.
Miten muokataan järjestelmää tukemaan koko koulusi opetusta? Miten muokataan järjestelmän visuaalista asua?
RISTO KORHONEN
Adobe Connect -asiantuntija
040-5057655
MISKA RIEKKINEN
Adobe Connect -asiantuntija
0400 905 273