Image by Volodymyr Hryshchenko

ADOBE CONNECT -KOULUTUKSET

 

ADOBE CONNECT -KOULUTUKSET

Adobe Connect on monipuolinen verkkokokousjärjestelmä ja se soveltuu etäkokousten järjestämiseen, seminaarityyppiseen kokoontumiseen, kouluttamiseen, vierihoitoon ja perinteisiin webinaareihin.

Huolehdimme aina, että Adobe Connect -järjestelmän valinnut organisaatio saa järjestelmän laadukkaasti ja tehokkaasti käyttöönsä.

• Tekniset käyttöönoton koulutukset • Järjestelmän noheva käyttö -koulutukset • Järjestelmän monipuoliset raportit tutuksi •

Toteutamme koulutukset räärälöidysti asiakkaan omien tarpeiden mukaisesti.

 

SINUSTAKIN PRO VERKKOKOULUTTAJA

Verkko-kouluttajan unelmaominaisuudet

Verkossa kouluttamisen taidot ovat entistä tärkeämpiä nykyään. On hyvä hallita valitun järjestelmän monipuoliset mahdollisuudet, jolloin kouluttamisesta verkossa tulee netistä luontevampaa ja mukavampaa. Kun tunnet hallitsevasi käyttämäsi alustan, saat varmasti vaikuttavampia koulutuksia ja parempia tuloksia aikaiseksi.
Nyt on hyvä hetki ottautua asiaan ja tulla mukaan koulutukseen, jolla luontevasti kehität itseästäsi osaajan.

INTROWEBINAARI

"Miten hyödynnän uuden Adobe Connect 11-version opetuksessani?"

Adobe Connect on mitä mainioin järjestelmä etäopetukseen. Voit opettajana luoda virtuaalisen tilan, varustaa sen etukäteen ja toimia hyvin monipuolisesti. Kaikilla tunneilla verkkolinkki pysyy samana.

Uusi Adobe Connect 11 -versio uudisti myös käyttöliittymän kokonaan.

Uudistus mahdollisti myös opiskelijoiden osallistumisen myös ilman sovelluksen asennusta

WEBINARISARJA:

Osa 1: Tuunaa oma Adobe Connect  -huoneesi


Tässä täsmäwebinaarissa keskitymme siihen, miten kouluttajana voit varustaa oman verkkokoulutusympäristösi sellaiseksi, että sinun on miellyttävää ja loogista toteuttaa hyvä, johdonmukainen koulutus - ja toistaa se uudelleen ja uudelleen.
Koulutuksessa perehdytään huolella Adobe Connect -järjestelmän ominaisuuksiin.

  • Useiden vakiohuoneiden luonti ja huonekohtaiset asetukset

  • Eri näkymien valjastaminen koulutuksen toteutukseen

  • Materiaalien lataaminen huoneisiin ja eri näkymille

  • Hostin ja Presenterin oman alueen hyödyntäminen

  • Adobe Connect 11 tekniset asetukset

  • + bonusvinkit: Vastuuhenkilön (Hostin) omat asetukset


Osa 2: Ryhmätyötilojen varustaminen etukäteen


Adobe Connect -järjestelmässä on kaikkein monipuolisimmat mahdollisuudet hyödyntää ryhmätyötiloja (Breakout rooms). Tässä täsmäwebinaarissa perehdytään niiden ominaisuuksiin, miten ryhmähuoneet varustellaan tehtävillä ja materiaaleilla etukäteen.


  • Ryhmätyötilojen luonti eri tavoin

  • Miten ennalta varustelet tilohin työkalut ja tehtävät?

  • Miten hyödynnät materiaaleja monipuolisesti ryhmissä?

  • Mitä kaikkea voit teettää osallistujilla ryhmien aikana?

  • Miten esitellään päähuoneessa ryhmien tuotokset?

  • + bonusvinkit: Vastuuhenkilön (Hostin) valmistautumisvinkit


Osa 3: Hyödynnä tallenteet: editoi ja jaa


Kun koulutat verkossa, mahdollistaa tekniikka lisäetuna tallennuksen, jolloin osallistujat voivat tarvittaessa kerrata koulutuksen. Tallenteessa toimivat myös eri työkalut ja voit tarvittaessa anonymisoida sen. Katselukerrat lasketaan automaattisesti.

  • Tallennuksen asetukset ja käyttö

  • Tallennuksen julkistamisen asetukset

  • Tallennuksen editointi selaimessa

  • Tallennuksen lataaminen MP4-muotoon

  • Miten hyödynnät tallenteiden katseluraportit?

  • + bonusvinkki: Roolit huoneessa, niiden esiasettelut


Osa 4: Koukuta osallistujat, varmista oppiminen


Hyvässä verkkokoulutuksessa voit huomioida ja aktivoida osallistujia henkilökohtaisesti ja ryhmänä jopa lähikoulutusta paremmin, näin parannat koulutuksesi vaikuttavuutta. Täsmäwebinaarissa perehdytään osallistujien aktivoinnin välineisiin ja hyviin käytänteisiin.

  • Aktivonnin välineiden käyttö: äänestykset, chatit, huomiomerkit

  • Erilaisten materiaalien käyttö

  • Näkymien hyödyntäminen koulutuksen rytmittämisessä

  • Eri käyttäjäroolit ja työkalujen käyttöoikeudet

  • Ryhmätyötilojen hyödyntäminen

  • Automaattinen aktivointiraportti

  • + bonusvinkki: tapahtumakohtaiset osallistumisraportit


Osa 5: Monipuoliset materiaalit koulutuksessasi


Varusta koulutuksesi verkkohuone monipuolisilla materiaaleilla etukäteen, jolloin ne ovat aina helposti käytettävissäsi. Helpotat koulutuksien järjestämistä uudelleen, kun aineistot ovat alustalla valmiina. Hyvät materiaalit aktivoivat oppimista.

  • Erilaisten materiaalien monipuolinen käyttö

  • Weblink ja File Sharet -työkalujen hyödyntäminen

  • Yhteistoiminnallisen piirtopöydän käyttö

  • Annotoinnin työkalut kaikissa materiaaleissa

  • Materiaalit flipped-toimintamalilla (Content-materiaalikirjasto)

  • Materiaalien linkitys eri huoneisiin, yhteiskäyttö

  • + bonusvinkki: Saavutettavuuden parantaminen verkkokoulutuksissa


Kun osallistut kaikkiin koulutuksiin (1-5), saat Pro Online Trainer - -osaamismerkin  (Open Badge).


Mikäli joku koulutus jää väliin, voit hyödyntää tallenteet Emill-palvelussa.

 

Hyödynnä suomenkieliset

OPASVIDEOT

Ilonan asiantuntija Miska Riekkinen on luonut lyhyet ja tiiviit suomenkieliset opasvideot käyttöösi.
Muista jakaa tieto videoista myös työkavereillesi.

 

ESIMERKKEJÄ KOULUTUKSISTA

Joilla järjestelmä saadaan hyvin haltuun.

VAIHEISTETTUNA KÄYTTÖNOTON KOULUTUKSET

Kun uuden teknisen järjestelmän käyttöönottoon ryhdytään, pitää sen koulutukset vaiheistaa kuin sipulia kuorisi.
• Täsmästi kohdennettuja koulutuksia kullekin henkilölle, pureudutaan ominaisuuksissa kerros kerrokselta syvemmälle, jolloin opitaan aina uutta, vaikka vähän silmiä kirveleekin.
• Luontevaa on lähteä ensin niistä asioista, joista on heti iloa ja etua organisaatiolle.
• Seuraavaksi on hyvä perehtyä tekniseen hallintaan, jolla saadaan monistettua ja skaalattua edut kaikille.

PERUSTYÖSKENTELY HUONEESSA

  • Kurssin ensimmäisessä osassa perehdytään huolella AC-huoneen työkaluihin ja niiden hallintaan, jotta opit helposti järjestämään vuorovaikutteisia verkkotapahtumia. Miten aktivoit osallistujia? Miten rakennat verkkotapahtumaasi pedagogisesti mielekkään draaman kaaren?

  • Ensimmäisellä kerralla perehdytään myös ääni- ja kameralaitteisiin ja niiden säätämiseen.

  • Koulutuksen aikana tulet huomaamaan, miksi Adobe Connect on Suomen eniten opetuksessa käytetty verkkokokousjärjestelmä ja miten se eroaa edukseen mm Microsoftin Skype -ohjelmasta tai Zoomista?

ERILAISTEN MATERIAALIEN HYÖDYNTÄMINEN

  • Opettamisessa ja verkkokokouksissa tarvitaan hyvinkin monenlaisia materiaaleja ja tapoja esittää niitä. Toisella koulutuskerralla perehdytään eri materiaalien (ppt, pdf, kuvat, videot) näyttämiseen. Miten valmistelet virtuaalisen huoneesi etukäteen opetuksesi tarpeisiin? Miten tallennat tilaisuutesi? Miten hyödynnät huoneen käyttöraportit? Miten hyödynnät tallenteet?

  • Toisella koulutuskerralla myös perehdytään siihen, miten voit luoda käyttöösi eri huoneita. Samalla opit hyödyntämään huoneen eri raportit

WEBHALLINNASTA ETUA OPETUKSEN JÄRJESTÄMISEEN

  • Kolmannella kerralla paneudumme myös enemmän järjestelmän webhallintaan. Järjestelmän hallinnassakin on omat roolit. Miten hyödynnetään järjestelmää koulu- ja käyttäjätasolla? Miten helpotetaan adminin tehtäviä.

  • Miten muokataan järjestelmää tukemaan koko koulusi opetusta? Miten muokataan järjestelmän visuaalista asua?

 
Korhonen-Risto-540x360_edited.jpg

RISTO KORHONEN

Adobe Connect -asiantuntija

risto@ilonait.fi

040-5057655

Riekkinen-Miska-540x360_edited.jpg

MISKA RIEKKINEN

Adobe Connect -asiantuntija

miska@ilonait.fi

0400 905 273

 

Address

Technopolis Ruoholahti 2, 2 krs.

Energiakuja 3, 00180 Helsinki / puh. 0207 191 510,

Ilona IT tietosuojaseloste: https://ilonait.fi/privacy

Contact

Y-tunnus: 2319462-9

Verotunnus: FI 23194629

Follow

  • Facebook

©2020 by Ilona IT Oy